11:11 uur op de klok?

Ik zie vaak de tijdstip 11:11 uur op de klok staan. Even gegoogeld en meer mensen hebben dit schijnnaar?
Hoe kan dit en is dit wetenschappelijk te verklarem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22:22u komt net zo vaak voorbij.
De leukste vind ik 12:34u of 23:45u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm.. zal dit net zoiets geks zijn als net een minuut voor de wekker gaat wakker worden en de klok zien :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie deze vraag vaak voorbij komen. Is dat ook wetenschappelijk te verklaren?

Antwoorden (15)

11:11 uur komt slechts 1 keer per 24 uur voorbij op de klok. Echter doordat mensen dit kennelijk als een speciale tijd zien, vier keer een één staat natuurlijk ook erg leuk, blijft deze tijd je sneller en langer bij, dan bijv 15:27 uur.

Verder is er niks bijzonders aan 11:11 uur.
13 jaar geleden
Elf minuten over elf.
Daar is toch niks bijzonders aan?
Het wordt iedere dag 11 uur en dus ook iedere dag 10 minuten over elf en elf minuten over elf.

Als je een 12 uurs klok hebt kan je dat twee keer per etmaal zien.
Als je een 24 uur klok hebt, zie je dat maar een keer per etmaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg die min eens uit als je wilt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Van mij een compensatieplus.
ik heb ook heel vaak dat als ik kijk hoe laat
het is ,de klok, op dubbele cijfers staat .
verder heeft het niet veel invloed op iets .
elk cijfer /getal heeft wel een verhaal en word ergens mee inverband gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie heel vaak 13:37.

Ik zie ook heel vaak andere tijden, maar alleen 13:37 blijft me bij. Daardoor krijg je een vertekend beeld. Als je gedurende een perdiode van een paar weken eens consequent zou opschrijven welke tijden je allemaal ziet, merk je dat het allemaal wel meevalt met hoe verschrikkelijk bijzonder dit is. Mensen herinneren zich nu eenmaal gemakkelijker de bijzondere gebeurtenissen, en 11:11 is in gedachten nu eenmaal "bijzonder", omdat het er zo leuk uitziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt. Met als enige "specialiteit" dat die vier streepjes je vanuit je ooghoeken misschien net iets sneller zullen opvallen dan vier willekeurige andere cijfers. Als je dus in je ooghoek vier streepjes ziet, zul je vaker je hoofd draaien en *echt* kijken en 11:11 zien. Zie je in je ooghoek willekeurige andere cijfers, dan zul je dat niet zo snel doen.
Wat is hier raar aan?
Het is gewoon een normale tijd.
Net al 15:30 00:01
enzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hier raar aan is?
In tijd is het normaal maar al die 1en,ik heb het ook vaak hoor dan zie ik bijv. 09-07 (mn verjaardag),dat valt gewoon op dus zien meerderen het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klok gaat begint gewoon bij 00:00 en gaat Dan gewoon elk getal af.
00:01 00:02 00:03 ..... 11:09 11:10 en dan 11:11
niks bijzonders aan hoor
Dit komt omdat het jouw aandacht vraagt!

Het zijn gelijke getallen 11:11, dit valt meer op dan bijvoorbeeld 13:47.

Juist omdat het gelijke getallen zijn en opvallend, valt het je steeds weer op.

Er zijn inderdaad mensen die dit ook hebben.

Zo zijn er mensen die het steeds opvalt wanneer het 22:22 is of 3:33 enz.....
Je staat hier meer bij stil, van 'O, dat is ook toevallig, weer 11:11, het is net zo vaak 11:11 als 11:30 maar juist die vier énen trekken jouw aandacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank Cindy!
Wat ontzettend grappig dat jij dit ook hebt.. ik ben ook een 11:11 type.. Op kantoor roep ik bijna elke dag : jongens het is weer 11:11, gewoon omdat iedere in het begin zei dat het toeval was dat ik zo vaak precies om 11:11 op de klok kijk.

Ik heb ook een tijdje gedacht dat het gewoon toeval was, maar volgens mij is er een ingebouwd klokje dat aanvoelt dat ik precies om 11:11 even op de klok moet kijken. En (voor de sceptisi) het is dan niet zo dat ik om 11:00 al begin met steeds op de klok kijken om 11:11 te vangen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het valt me op dat er een hoop nuchtere mensen dit forum boezoeken..
Persoonlijk zie ik het anders

Ik had t bijna dagelijks bij 22:22.. Geen idee wat dat betekend.
Maar ben bijv. ook de week voor 9/11, iedere ochtend om 9:11 wakker geworden. Niet stil staande bij het feit dat 9/11 er aan zat te komen.
Wat het verder betekende weet ik ook niet, maar persoonlijk zie ik het als, GEEN toeval..

Een vriend van me had weer iets met 7:07 (of 6:06 o.i.d).. Die werd iedere ochtend om dat tijdstip wakker.
en is gaan googlen op nummerologie.. Had iets met vakantie te maken, en die ging inderdaad die week daar na met vakantie.

Dus ik zou zeggen verdiep je eens in nummerologie als je dat interesseerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ja Mariellemeisje, dit kan ook!
Ik geloof ook niet in toe-val.
Wat je uitleg over 9-11 betreft, ook daar geloof ik in. Maar het is ook zo dat het opvalt wanneer cijfers gelijk zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
mariellemeisje, je gelooft in speciale voorspellingen, als ik je goed begrijp. Wist je dat je daar een prijs mee kunt winnen, van maar liefst een miljoen dollar? Daar kun je een heel fijne vakantie van vieren! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha door deze vraag geloof ik ook niet meer in dit soort toeval:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja in de toekomst kijken met wekkers -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet bewust, en sta hier niet te liegen ofzo hoor
Cryofiel
13 jaar geleden
Je zult zelf vast overtuigd zijn dat het echt zo is als je het voelt. Het kost behoorlijk wat mentale inspanning om te kunnen accepteren dat je gevoel verkeerd kan zijn, ook al is het nog zo sterk - zo sterk dat je denkt dat je het zeker weet.
11 is het gekkengetal. Vandaar dat op 11/11 om 11:11 uur de nieuwe Prins Carnaval wordt bekendgemaakt. 11.11 uur is een tijd met betekenis, die qua vorm opvalt.
Ik denk dat volgend jaar 2011 een bijzonder jaar zal worden voor de carnavalisten.

Toegevoegd na 3 minuten:
En over leuke getallen gesproken: als drie mensen mij waardering geven voor mijn antwoord, verandert mijn puntenaantal in 1234 is dat niet leuk? 1111 heb ik al gehad, die uitslag is mij inderdaad ook extra opgevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11:11 en 11:33,hoe het kan weet ik niet maar als ik op de computer bezig ben zie ik die tijden altijd als dingen opzich.En zovaak kijk ik niet naar de tijd ik gebruik alarms voor me afspraken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zulke vragen blijven alsmaar terug komen, ik ben er ook wel eens mee bezig geweest, ga vaak naar bed om 22 uur 22 of 23 uur23, kocht vandaag een toegangskaartje met het mummer 2222, ja, is het iets bijzonders of is het alleen omdat het opvalt en je al die andere keren vergeten bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn allemal een, daarom zijn we verbonden met elkaar door onze gedachten.
Er is een energetische poort voor je opengegaan, waardoor je gedachten zich snel in de werkelijkheid manifesteren. Kies je gedachten wijselijk in deze periode en zorg ervoor dat ze overeenstemmen met je wensen. Stop geen enkele energie in denken aan je angsten, opdat je ze niet manifesteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie zojuist dat het 19.12 uur is! ook bijzonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha
Hoi,

Ik had en heb ook iets met het getal 11, en na wat zoekwerk vond ik op de website van Uri Geller (los van hoe je over hem denkt) interessante informatie. Want je bent zeker niet de enige! Zie:

http://site.uri-geller.com/en/are_your_eyes_attracted_to_11_11

Een wetenschappelijke verklaring is er geloof ik niet, voor zover ik weet is hier nooit onderzoek naar gedaan. Misschien interessant voor de heren/dames sceptici om dit "fenomeen" nader te bestuderen, want het is significant dat vele mensen aan het "11 syndroom" "lijden" ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit heb ik dit opgezocht, omdat ik het ook heb. Het heeft met jezelf te maken, ik bedoel het kan het tijdstip van je geboorte zijn of een andere gebeurtenis. Helaas kan ik het niet meer terugvinden. Ik zou zeker nummerologie raadplegen, bijv. het getal 4 en kijken of dit getal jou goed beschrijft.